Per començar, el primer que menjàrem va ser el berenar de l'hotel de Washington: ens va decebre. Avesats com estam al berenar bufet, el fet que te donassin a triar 3 tipus de berenar ens va xocar una mica: American, Continental or Healthy. L'americà: remenat d'ous cartronats,
salsitxa, bacon celestial, patates fregides amb pebre vermell i torrades amb mantega. El continental: una magdalena més grossa que el meu puny (increïblement deliciosa), un croissant i una altra pasta de full farcida de confitura. El saludable: una bruiola de fruita (papaia, meló i raïm, tres trossets de cada un), una bruiola de iogurt natural (deliosament cremós), una bruiola amb muesli cruixent (les panses no m'agraden, però si les triaves era bo) i un croissant ressec. Tot això anava acompanyat d'una poalada de cafè de calcetí i un suc de taronja quasi natural. A damunt la taula: confitures, mels, 5 tipus de sucres i 3 de sacarines.
El primer dinar, va ser a McDonald. Un mega McDonald més gran que el pati de la meva escola, de dos pisos. Hi havia tanta gent que optàrem per seure enterra per poder dinar.
Aquests restaurant, allà funcionen diferent. Tenen moltes més coses per triar, per exemple un pollastre arrebossat de veres, no de pasta de tendons de pollastre i farina. La beguda l'agafes tu previ pagament d'un tassó: mil sortidors de begudes rares (jo me vaig equivocar i vaig agafar una cosa que se deia Mr. Pepper i tenia gust de KoyaK), una màquina de gel, cafeteres a rompre (de cafè de calcetí), i sortidors de 4 tipus de mostassa (sorprenentment bones) i dos de quètxup (Heinz normal i Heinz coent).
Després de l'experiència de fast food, havíem de canviar una mica. Diuen que a Estats Units pots menjar coses de qualsevol lloc del món i és així. Un altre dinar el vàrem fer a un italià que va ser boníssim. Hi menjàrem un pa amb tomàtiga, oli d'oliva, sal i alfabaguera que ens va tornar al Mediterrani per una estoneta curta. Després, un pollastre amb mozzarela acompanyat d'espaguetis, bo, bo, bo. El cambrer, un marroquí que pareixia talment de la màfia italiana, va ser molt simpàtic i ens vam obsequiar alguna mirada lasciva...
Per sopar el darrer dia a Washington, amb en Pep, anàrem a un lloc que ens va cridar l'atenció perquè era un restaurant dels que es veuen per la tele, a les sèries, dels que hi van les famílies tipo Roseanne o Cheers: estovalles de quadres verds, baseball a la tele, famílies envoltades a la taula... Hi entràrem a menjar una hamburguesa de les de veres, una "xisbeicon".Després de triar el tamany, el punt de cocció, el tipus de formatge i si volíem patates o aros de ceba, ens dugueren aquesta meravella.
I parlant de carn, mirau aquesta meravella de mostrador del restaurant Gallagher's: Guaites pel vidre de la sala seca de repòs (la carn hi ha d'estar 21 dies per entendrir-se), tries la peça (hi tenen tots els talls de carn que puguis imaginar per fer a la graella), la quantitat i te la couen. Quin bé de Déu! Aquesta imatge està captada des del carrer, això és com un mostrador! i la relació qualitat-preu, immillorable!
Costa menjar-s'ho, s'ha de pegar mossegada, ara d'una banda ara de l'altra, i estrènyer fort amb les mans perquè no se desmunti. Boníssim!
I la verdura i la fruita on era? Idò al carrer. La fruita i la verdura se ven al carrer en paradetes com aquestes del barri xinès. Aquesta primera me va cridar l'atenció per aquestes coses blanques que pareixen una capsa rara. Són cocos pelats per fer un forat i beure'n la llet.
Però el que vertaderament me va alimentar tot el viatge va ser, abans, saber que el veuria, i després l'abraçada i les besades que me va donar en Joseph Calleja, que aquest si que me'l menjaria a besades.
Nota: "regular" no vol dir mitjà -ni gros, ni petit: regular-, vol dir petit. I petit, per a un europeu als Estats Units, vol dir molt gros!Nota2: per a viatges "gastronòmics" preferesc viatjar amb homes (p. ex. Coco, Biel i Pep) a ells només els pesa el cul (o no). Les dones tenen pes de cul i de consciència. La meva consciència és lleugera com la Font Vella.
2 comentaris:
Aquest recorregut gastronòmic pels EUA m'ha semblat immillorable. Et felicite ben de veres. Això de les mides i les proporcions veig que no és igual enlloc. Besades
P.S. Em quede amb aquesta deliciosa frase teua per usar-la quan calga: "La meva consciència és lleugera com la Font Vella".
Chis, la propera vegada que facis un viatge amb la coral, avisans que vindrem amb vosaltres... quan viatgem la consciència no ens pesa, o sigui que tranquila!
Fantàstica crònica Chis, fantàstica tu!
Publica un comentari a l'entrada