dimarts, 17 de juny del 2008

Comencen les collites

Diumenge passat va ser un dia de collita.
Vaig anar a dinar a ca ma mare d'un guisat de pilotes amb verdura, un poc salat pel meu gust ja que jo n'empr molt poca de sal, però bo, era bo.
Després quan ja tornava cap a Can Loi, vaig demanar a mon pare si enguany hi havia albercocs a Sa Bassa Blanca. Me va dir que encara començaven però que n'havia duit un parell. Me va treure un caixonet d'albercocs verdosos, alguns una mica tocats, però grossos i bons.
En vaig preparar una dotzena grossa.
També me'n vaig endur 3 cocarrois que ma mareta m'havia preparat sense panses. La fruita seca, en general, m'agrada molt però les panses no les soport. Molt bons eren! Tenien col de dues castes, bledes, grell... bons, bons.
Després, quan ja era a Can Loi, planxa amb mà i Grease a la tele per enèssima vegada, mon pare va entrar amb una bossada de julivert. M'agrada tenir julivert sempre a mà i el que tenia sembrat a Can Loi, algú que el devia de menester el se va fer seu. Si l'hagués segat m'hauria estat igual, perquè torna a créixer, però aquest que l'havia de menester, me va arrabassar les 5 motes que tenc d'arrel... Poca vergonya! Quan li ho vaig dir a mon pare, me va demanar si jo havia arrabassat una mota que hi havia a la paret del pou negre, que ja estava apunt d'espigar. Aquesta mota jo la vetlava, era venturera, per aplegar les llavors i sembrar-les. Mon pare me va dir que ell també la vetlava i que algú l'havia arrabassada... Poca Vergonya!
Tornant a les collites, a Can Loi tenim sembrada una tira, curta, de pèsols de garrova i en férem una collita. Me'n vaig quedar dues grapades.
Més tard, mon pare va comparèixer amb una poalada de prunes de pasta groga, d'una casta que pareix que encara és verda perquè té la carn forta i el color sense acabar de fer, però és ben dolça. Una poalada és massa per un cos, però en vaig triar un plat gros i les vaig deixar davora la cafetera, per anar menjat.
La fruita i la verdura que no ha estat dins gelera aguanta molt més. Les cireres que compr al mercat del poble me duren ben bé 15 dies i estan talment; les que compr al mercat de l'Olivar quan fa dos dies que són a casa ja poden anar al fems, i fer compost de cireres i fruita cara.
Fris de que comencin les mongetes i les tomàtigues i els pebres de cirereta, i els rossos, i les albergínies... ai... què ho és de bo tot això!
Avui comença na Maricarmen a fer net. Ja vos contaré què tal.