dimarts, 20 de març del 2007

Si fa 10 anys m'haguessin dit


que un vespre, visquent tota sola, me faria un arròs de verdures per sopar, m'hauria costat creure-ho. Però si m'haguessin dit que aquest arròs seria de colflori i carxofa, directament hauria tractat de boig al meu interlocutor.
Està clar que els gusts van canviant amb els anys.
Avui que fa neu, al mes de març, és dia de cosa calenta: un arrosset melós de quaresma.
Els ingredients són senzills tal i com ens ha d'inspirar aquesta època: un quart de ceba, un brot de colflori, 2 carxofes, una grapadeta d'arròs, oli d'oliva, sal, pebre bo, pebre vermell dolç, all sec i aigua.
El procediment és més senzill encara per culpa del fred que fa a la cuina i la necessitat d'anar a coar la camilla de la sala.
Sofregiu lleugerament la ceba, la colflori tallada en ramets petits, les carxofes a vuitens i l'arros, juntament amb l'oli, la sal i els pebres. Després de 5 minuts d'arrossejar, afegiu-hi aigua fins que l'arròs quedi tapat.
Esperau que l'arròs sigui cuit. En haver-lo posat dins el plat, posau-hi un poc d'all en pols per damunt.

Un plat calent i gustòs, melòs, elegant i senzill fet en menys de 25 minuts.
M'hauria agradat poder disposar d'un parell de pèsols de garrova, però encara els falten un parell de setmanes si la neu d'avui no els crema.