diumenge, 18 de març del 2007

Pensant amb n'Apolònia i en Santi petit

i els berenars que m'han promès tantes vegades he provat de fer pa de llet. Aquests dos bitxos sempre me diuen que el millor berenar és el pa de llet amb nocilla, i qui som jo per desmentir tal cosa? Quan jo tenia la seva edat, el concepte nocilla anava sempre lligat a les festes d'aniversari juntament amb el "pambimbo". Els meus berenars eren més de cada dia, galletes d'oli amb formatge, pa amb sobrassada i sucre, quelitas amb botifarro (quin oi que me feia) i molt de tant en tant un poc de xocolata damunt una llesca de bescuit que se desfeia amb cada mossegada. Ara però, el pa de llet és un bon berenar, tot i que jo, en lloc de nocilla, hi posaria cuixot dolç.
N'Apolònia petita i en Santi petit afegirien al meu berenar el visionat de Sherk 2. Això sí que és un bon berenar!!
I pensant en el pan de llet, vaig veure una recepta en un dels blogs que podeu enllaçar des del calaix que feia molt bona cara i vaig decidir de provar com sortiria.
La recepta:
230 ml de llet
2 cullerades de sucre
20 gr de llevat fresc
un polsí de sal
50 gr de mantega
llet per pinzellar
la farina que prengui (aprox. 500 gr)
La pasta s'ha de deixar toar uns 50-60 minuts, s'ha de fer baixar la pasta amb un cop i s'han de fer les peces de pa que es vulguin (en surten entre 10 i 16, segons el tamany). Un cop fets els panets, s'han de tornar deixar toar durant uns 40 minuts més. Abans de coure s'han de pinzellar amb llet. Després s'han de posar al forn a 220º encalentit prèviament i després d'uns 3-4 minuts posau el forn a uns 180º fins que tenguin coloret

Sincerament, vaig quedar sorpresa de com va quedar: lleugerament cruixent per fora i tou i esponjós per dedins. Com podeu veure a la foto vaig fer magranetes i panets.