dijous, 5 de febrer del 2009

Regal de facebooknoces


Ahir, dit i fet, el meu estimat amic kelete me va comunicar que havia facebookconegut una facebookal.lota i que s'havia facebookenamorat, i que se facebookcasaen ahir mateix.
Quina facebookalegria!!
La cosa és que vaig estar tot el dia amb els preparatius de la facebooknoces, facebookcerimònia, facebookfesta, facebooktot.
I els havia de fer un facebookregal però vaig pensar que seria més original si els feia un bloggerregal.
Com en moltes coses del facebook, això també anava de bromes (o no) i la veritat és que tots els convidats vàrem passar un dia entre rialles i missatges i comèdies vàries.
Quan vaig arribar a casa vaig provar de fer una recepta de galletes per regalar als nuvis, la recepta de les galletes de llimona i romaní basades en les dels meus estimats vermells (els de la Cuina Vermella, no els de la Seu)
Facebookgalletes
Ingredients:
125 gr de mantega en pomada
6 cullerades de fructosa
el suc de 2 llimones
la pell ratllada d'una llimona
2 vermells d'ou
1 culleradeta de romaní fresc picat
farina tamissada a ull (aproximadament mig kilo)

el blanc d'un ou (l'altre va anar a la truita per sopar) per pintar
sucre de cristall gros per decorar

Cal anar mesclant els ingredients un darrera l'altre en l'ordre que els he posat. De farina en posarem fins que aconseguirem una pasta que sigui compacte però que s'aferri una mica. Com a mínim n'hi hem de posar uns 550gr.
Deixarem reposar la pasta dins la gelera una mitja hora llarga perquè la mantega torni forta i compacti la pasta.
Posar el forn a encalentir a 180º
Per donar forma a les galletes he fet bolletes del tamany d'una cullerada petita i les he aplanat amb la mà. Han quedat una cosa semblant a les Campurrianas.
Pintar les galletes amb blanc d'ou un poc batut i a damunt posau-hi una mica de sucre. Jo hi he posat sucre de cristall gros, tintat de color de rosa.

Aquestes facebookgalletes tenen un gust intens de llimona, són ben cruixents i de textura recorden les Campurrianas però amb un altre gust mooooolt més bo, intens i diferent.

PS: i si voleu fer com jo, aprofitau les restes de les llimones i del romaní per fer un poc de pollastre al forn. Jo el vaig fer l'estona que esperava que la pasta se posàs forta.

5 comentaris:

kelete ha dit...

Chisetta!!!
Es teu presente de FaceBookNoces me ha fet moltisima FaceBookIlusio!!!

Moltes graces per haber FaceBookAsistit a sa meva FaceeBookBoda!!

Muak!
FaceBookMemories amorsito!!

Francesc ha dit...

T'han quedat facebookboníssimes!!! El llustre de les galetes és preciós. Enhorabona.

Anònim ha dit...

Vaya telaaaaaaaaaa!!! que currado no??? ,Me ha costado un poco leerlo en mallorquín, pero gracias a mi año y medio en mallorca lo he conseguido!!!
Mis más sinceras FaceBookEnhorabuenas!!
FaceBookBesitos y FaceBookGracias!!

La cuina vermella ha dit...

Doncs visca els Facebooknuvis! i Visca la Chis!! Noia, que bé hagis fet les galetes!! Ets un sol, i ens agrada moooolt estimar-te!!
besades!

Marta ha dit...

Y lo buenas que estaban...que haya otra facebookBoda por favor, que yo en casa no tengo horno y tengo mono de galletas!! xD