dilluns, 24 de setembre del 2007

Pastís de formatge amb confitura d'Ikea


La gent rica, quan té temps lliure, va a veure museus, exposicions, galeries d'art. Jo, escriventa d'economia submergida, vaig a Ikea. Per què? Ells compren quadres, escultures, art. Jo vull comprar un sofà.
El que té Ikea és que hi vas per veure coses i sempre vens amb un parell de bosses carregades. Aquesta darrera vegada va tocar un wok, una tetera, un joc d'estisores, un edredó d'estiu, un caramull de papers amb mides i preus apuntats, un paquet de pa Wasa, i un pot de confitura d'aranyons vermells. Tot baratíssim, sobretot la confitura: 1'25€ cada pot.
Aquesta confitura és ideal per menjar amb lactis: formatge, iogurt, al musli amb llet...
Fa unes setmanes vaig descobrir el formatge tendre blanc batut desnatat del mercadona. Vaig improvisar un pastís de formatge que me va resultar espectacular i per això vaig aturar-me a comprar 2 pots mes d'aquest formatge: 1.25€ el mig kilo.

El pastís que vaig fer ahir té una base de galleta tipus digestive de la marca que hi hagi d'oferta,
Una capa de confitura d'aranyons i a sobre la crema de formatge. Per acabar vaig fer una aportació de color amb una mica mes de confitura a damunt. El resultat el teniu aquí en fotos, i també la recepta exacte.
10 galletes digestive
2 cullerades de mantega baixa en calories
4 cullerades de sucre
3 ous
1 culleradeta de sucre de vainilla
3 cullerades de farina
1 cullerada de mantega baixa en calories
500g de formatge blanc tendre batut desnatat
confitura d'aranyons d'Ikea

El pastís l'he servit amb una base de iogurt i una miqueta de confitura d'aranyons.

2 comentaris:

Miquel Romaguera ha dit...

en total 3 cullerades de mantega baixa en calories?

Chis ha dit...

sí, rialles, 2 per la base amb les galletes i una a la massa de formatge