dijous, 21 de maig del 2009

Ara ja sé per què estic tan bona!

Avui, hores abans de cantar la Simfonia nº 9 de Beethoven, aquella de l'himne de l'alegria, he trobat aquesta informació que vos transcric (en realitat un trist copypaste)


"Estudios médicos confirman que cantar sana y ayuda a construir la personalidad

Cantar no es sólo la forma de expresión más antigua del ser humano, sino que también puede curarle de muchos males, afirma un número de médicos cada vez mayor, por lo que, aunque acaban de empezar a estudiar los efectos benéficos del canto, los especialistas recomiendan practicarlo con regularidad.

Hasta hace muy poco no había estudios científicos al respecto, pero resultados de investigaciones recientes confirman, incluso, que cantar debería ser recetado por el médico, afirma la doctora Gertraud Berka-Schmid, también psicoterapeuta y profesora de la Universidad de Música y Arte de Viena.
La experta critica en duros términos a los padres y maestros que intentan prohibir a los niños cantar porque "no saben", pues, a su juicio, así se les priva de la capacidad de "personificación", de hacerse persona (expresión que viene del verbo "sonar") y se les cercena la vitalidad y el acceso a la experiencia del sonido.
Ello hace cambiar la conciencia de la personalidad y reduce su desarrollo porque poder levantar la voz, ser escuchado, ser reconocido y aceptado es de importancia vital para un ser eminentemente comunicativo como es el ser humano, señala Berka-Schmid en declaraciones a la revista de medicina austríaca Medizin Populär.
CRISTINA GAWLAS. VIENA.
Diario de Mallorca Domingo 16 de marzo de 2008"

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara se es per que tenc aquesta bona salut. Fa vint anys que cant amb sa coral i des d’aquests dies he passat per moltes coses a sa meva vida, i en referència a sa salut, estic fet una braga, pincement lumbars, meniscos, cervicals, pot ser que estigui bo, però fet una braga, o no.
Així dons no se.

Toni López

kelete ha dit...

muy genial y totalmente de acuerdo :)

cantas bien o cantas mal, por el campo es diferente...

josep ha dit...

Chis,
No haviem deixat cap comentari al teu bloc tot i que l'haviem visitat en alguna ocasió. Per tal de fer-ho més sovint et posarem a la nostra llista de blocs amics. Pel que fa aquest post, ja ho diuen "qui canta el mal espanta". No sé si el fet de cantar millora la salut física, però ben segur que millora i molt, la psíquica. Per cert, la setmana vinent anem a veure la novena de Beethoven a l'Auditori de BCN. A quina coral cantes?.
Una abraçada

La cuina vermella ha dit...

Hola hermosa! doncs et prometo que cantaré més sovint... jo, la veritat es que ho faig fatal, però ara ja veig que no tinc excusa. Muac.