diumenge, 21 d’octubre del 2007

Per les verges, bunyols amb forat...


... i per jo, bunyols de vent.
Fa anys, quan anava a Sant Josep, n'Emilio, un company de classe me va regalar un clavell el dia de les verges, un clavell de plàstic. Jo vaig fer mala cara i ell me va entimar: "esta es de plástico si. Las otras mañana estaran secas, la mia durará toda una vida". Encara la tenc. Enguany però ningú m'ha regalat flors, me fa falta alguna flor per les verges, igual que les serenates i els bunyols.
El tema dels bunyols té arreglo però les altres coses ja no depenen de jo.
Aquí teniu els que he fet avui capvespre.
Per fer la pasta:
250gr d'aigua
90gr de mantega
125gr de farina
un polsí de sal i un de sucre
3 ous
Se posa l'aigua a bullir amb la mantega, la sal i el sucre. Quan bull s'hi tira la farina tota de cop i se remena fins que la pasta se desferra de les parets de l'olla. Se deixa refredar un poc i s'hi van posat els ous d'un en un, és a dir, se posa un ou i se remena fins que la pasta se l'ha begut i així fins a 3. El forn ha d'estar calent. Damunt una llauna hi he posat un tall de paper d'alumini i he fet bolletes de pasta. S'han de posar ben separades perquè augmenten de 2 a 3 vegades la seva mida. Se couen entre 20 i 30 minuts a 170º. Han de tenir un color torradet.
Jo els he farcit de nata muntada que estava apunt de caducar.