diumenge, 21 d’octubre del 2007

M'he proposat...


...menjar llegum un cop per setmana.
Avui he fet ciurons de l'endemà. Els dic això perquè normalment a ca ma mare menjàvem, el dissabte, ciurons trempats i l'endemà, si en quedaven, ma mare els feia retre d'aquesta manera per poder-ne menjar tots un altre pic.
Ingredients:
Ciurons cuits. Jo he posat un pot gros que basta per dues persones, o dues vegades.
Un pot de tomàtiga triturada. Jo he posat un potet de conserva casolana.
Una ceba grossa tallada en juliana fina. Jo l'he posada grossa, blanca i que començava a grellar.
Una llesca gruixada de cuixot salat o panxeta amb pebre bo, tallada a trossets. Jo he posat panxeta, la compr al Mercadona i és molt gustosa i gens salada.
Dos glops de conyac.
Un polsí de julivert.
Una culleradeta d'oli d'oliva.
Com veis, els ingredients són de cuina de "supermercat", és a dir, de coses barates que pots trobar a qualsevol super, algunes d'elles de pot, que fa que les puguis tenir a casa sense que tornin dolentes, i de qualitats nutricionals correctes.
Ho he cuit dins el wok, m'agrada cuinar-hi a dins. És una de les millors compres que he fet enguany. Primer he donat dues voltes a la ceba dins el wok, després hi he posat la carn, l'he deixada coure un poc i quan la ceba ha estat transparent hi he afegit la tomàtiga. He posat el conyac i ho he deixat coure el temps que he picat el julivert, n'he picat bastant, a ganivet i n'he congelat un tupper per tenir-ne a mà. Hi he posat el julivert, els ciurons colats i passats per aigua i ho he deixat coure uns 5 minuts, remenant una mica de tant en tant.
En 15 minuts he tengut el dinar per dos dies cuit.

1 comentari:

Anònim ha dit...

a ca nostra, es ciurons trempats, son es ciurons bollits, i després feim un trempó i ho mesclam... però ja sabem que per calvià, som raros...