divendres, 30 de març del 2007

La sort de tenir cosins ben situats

es va fer ben palesa diumenge passat.
Finestra de messenger: ding ding
mon cosí toniet: hola nena, fas res? me convides a berenar?
jo: ei, sí, si vols venir, però no tenc massa cosa.
Toniet: ok, tens quelitas? jo duré el vi.
Fins aquí és molt normal.
Mon cosí Toni és Sumiller del restaurant d'un hotel de la cadena Sheralton, concretament de l'Arabella, un 5 estrelles gran luxe.
Va arribar amb una botella fantàstica d'un vi negre que segons ell és d'una excel·lent qualitat preu, del millor que ha tastat els darrers mesos.
Jo vaig posar a la seva disposició la meva "paletilla", regal de nadal.



Ferem un mà a mà que va durar 3 hores, copa va, copa ve i venga tallades de cuixot. També he de dir que la criatura ha fet de maitre molt de temps i que per ell, el tallar cuixot, no té secrets.



El vi, un Más de Leda del 2003

Aparença bruta, capa alta, color pruna fosca, nas net, intensitat mitjana, aromes de minerals, fruits secs, vainilla i làctics.
En boca és elegant, d'intensitat mitjana, gust de fruits vermells, cirera, verd, pebre verd especiat. El retrogust és persistent, molt alt amb notes làctees (recorda infinitament la goma nata milan)
En conclusió, un vi excel·lent amb una molt bona relació qualitat-preu i ideal per maridar amb tapes i carns blanques.