diumenge, 13 de gener del 2008

Quin cap de setmana més....

...com els altres. L'única diferència d'avui amb els altres diumenges de la meva vida és que per primera vegada han vengut a dinar a ca meva mon pare i ma mare. Ha estat dit i fet.
El menú molt senzill però ha quedat molt bé.
Els entrants han estat les típiques patatilles de diumenge amb albergínies arrebossades farcides de crema d'espinacs amb pinyons. És una recepta que encara he de polir una mica més.
El plat, únic, ha estat una paella de pollastre i verdura. A la fi he tengut l'arròs al meu gust. Me pensava que en quedaria un plat per fer la foto però la mos hem fotuda tota. L'arròs, un bombeta de s'albufera. Molt gustós, el gra petit però solt i sense el punyetero midó que no m'agrada gens. L'únic problema és que aquesta arròs va a més de 4 euros el quilo, i no estic per aquests luxes.
Les postres senzilles, pinya tropical, torró, plàtans i cacauets torrats. Cafè, herbes i mistela. Vi, aigua i cava.
Després ma mare i la seva afició a la neteja m'ha obligat a fer la cuina a fons i la bugaderia. Si voleu una dona de la neteja eficient... ma mare és la vostra dona.
Després he pastat el pa de la setmana. Me fa ràbia que el pa sigui tan car. Ara me'l faig jo i cada setmana canviï la farina. Avui he fet els panets d'espelta, avena i blat integral. Han sortit uns panets molt monos.
Ahir també vaig fer la prova de la meva aportació al HEMC d'aquest més que va de llegum. Per una banda vaig fer un plat de pèsols i per un altra un de ciurons mallorquins que són més petitons i molt mes saborosos. D'aquí a un parell de dies penjaré les fotos.
De moment vos penjaré una foto del meu sopar d'ahir després d'hores de xerrameca amb en Rafel. Vaig fer una cocona de ceba i formatge parmesà. Va quedar d'escàndol.

Ingredients:
2 mides d'aigua
1 mida d'oli
1 mida de llet
1 mida de suc de taronja
farina integral
ceba
oli
pebre bo
sal
pebre vermell dolç

Se fa la pasta com sempre, primer els líquids i després la farina que prengui. La pasta no s'ha d'aferrar a les voreres del ribell.
La ceba se talla en juliana i se trempa amb oli, sal, i els pebres.
S'estira la pasta amb un aprimador fins que quedi d'uns 3 mm de gruixa, s'hi posa la ceba a damunt i s'enforna.
Quan és cuita, es serveix calenta amb escates de parmesà per damunt.