dimecres, 30 de maig del 2007

El poder roig

guanya dins la meva gelera.
Aquells anuncis de geleres on tot el que hi ha al seu interior és de la mateixa tonalitat (verds, blaus, taronges...) sempre m'havien semblat una irrealitat massa planejada. Però amb l'arribada de l'estiu i el fet que has d'obrir la gelera més sovint, m'he adonat que la meva gelera també té els colors ordenats. Hi predominen els colors càlids: vermellosos, ataronjats, groguencs; amb aportacions de frescor dels verds i d'algun blau.
Dins l'espai transparent, tancat hermèticament, dedicat als formatges i mantegues hi tenc blancs i blaus: mascarpone, philadelfia (per fer pastissos de formatge) i nata. Aquestes coses convé tenir-les controlades però tancades. Just a sota hi continuen colors torrats: botelles de cervesa sin (ara només bec freedamm), i uns pots de confitura d'albercoc i de taronja.
Botelles de suc de guayabo, de suc de taronja, la llet i aigua, és a dir, tons verds i blancs.
Tornam pujar.
Al primer prestatge hi ha un paquet de pasta filó (tons rogencs), 2 paquets de frankfurts, un tros de formatge maonès i un parell de paquets d'embutits al buit.
El segon prestatge és el boteller: vi blanc, cava, vi rosat i sidra. A davall hi ha el sector iogurts: bios desnatats naturas i bios de vainilla (que m'obliguen a anar al Lidl just per aquesta meravella) i el cartró dels ous. Tot en to blavós. Estan ben estrets, que no es puguin moure massa, l'espai just per poder estar allà.
Ara toca el vermell: pebres vermells, tomàtigues, pomes vermells, cireres, maduixots, un tros de síndria.
El calaix bo d'obrir però que oculta els colors guarda,verds: carxofes i mongetes, pèsols de bullir i enciams. També hi tenc 2 kiwis.
Hi ha algú que em pugui dir per què guard les coses així dins la gelera? El meu subconscient vol dir alguna cosa?
Els rojos alloure, els blaveros ben tancants i els verds, controlats... quines coses...